[Naar het verhaal] [Terug naar de tekst]
Mike en zijn vader |
Mike en Barney en de spoken |
|
(1) Situatie & interpretatie | Mike huilt en wil niet naar school, want z'n vader komt
hem (vroeg?) halen; |
Barney durft niet alleen
|
(2) Doelen |
Troosten, |
Veiligheid bieden: bang zijn is niet gek, ook niet bij
grote mensen |
(3) Werkwijze | Ingaan op signalen en gevoelens, ruimte geven, op
schoot nemen, afleiden, zekerheid bieden, gevoelens tonen, voorbeelden en
details geven = CONTACTBEVORDEREND WERKEN |
Meegaan naar de w.c. , zekerheid bieden Eigen angst voor honden aangeven, hondje spelen = CONTACTBEVORDEREND WERKEN |
(4) Afloop & interpretatie | Kind blijft op schoot, klampt zich vast, even baby-zijn,
is afgeleid, vrolijker, minder bang |
Kind toont gevoelens, is gerustgesteld, lacht |
(5) Bevinding achteraf | Verbazing dat het kind blijft zitten (is geen
schootkind). Tevreden: kind is getroost |
Tevreden |
(6) Inzicht | Het kind heeft het moeilijk |
Het kind is vaak met spoken bezig en is hier bang voor |
(7) Zoekweg |